PDA

View Full Version : Week 3: 18SEP - 22SEP


Toiny
09-18-2009, 03:09 AM
I'm thinking you are all suspicious that this round, this 3rd round, might be the no CU round. Well, let me tell you right off the bat that IT IS! This is it. The true test of your skills.

I would love to see what you bring the table all on your own accord. Your designs have all been so diverse, so exciting, so difficult to judge... it's time to step it up a notch. Are you ready!?!??!

Round 3 Assignment:
Create a mini kit using this palette, Tequila Sunrise:

http://www.stoneaccentsstudio.com/store/round3palette.jpg

You can also download the Photoshop Swatch HERE (http://www.stoneaccentsstudio.com/store/images/round3.aco).

The theme is Autumn Fest.




Requirements:
Please follow all the quality guidelines from Round 1 (http://www.stoneaccentsstudioforum.com/forum/showthread.php?t=5720)
Use the palette provided. Black & white may be added, if appropriate, as a supporting color.
Use the theme "Autumn Fest"
3 papers, ALL must be unique, ALL should have a different pattern and texture.
6 elements, ALL must be unique, 1 must be a cluster element (a clustered element using other elements may be considered unique)
You must post two previews; one regular, with palette, and one close-up
Preview size must be 72 DPI, 600X600
CU items are NOT allowed this round
Post previews & links to downloads in the Round 3: 18SEP - 25SEP2009 gallery (http://www.stoneaccentsstudioforum.com/gallery/showgallery.php?cat=984)
Voting will be done by registered SAS users, however please note that you may be disqualified by SAS for breaking any rules. This includes more than, or less than, the required items. It includes preview size. It includes missing the deadline. There are no exceptions this round.

Please, please, please be careful. Ask if you are unsure, we are more than happy to help you. You may also check the FAQ (http://www.stoneaccentsstudioforum.com/forum/showthread.php?t=5728). Check the Official SAS Time (http://www.stoneaccentsstudioforum.com/forum/announcement.php?f=150).

Round 3 kit will be due September 22, 2009 by 3:00 pm EST.
Round 3 voting will go up after all kits are submitted.
Round 3 results will be posted September 25, 2009.

Good luck!

Toiny
SAS Owner

Lizard Dau Designs
09-18-2009, 03:19 AM
ooh oooh this is soo exciting...love these colours....wow and wow...and no cu..what a challenge...love it...thanks toiny..cheers liz:D:D:D:D:D

scrapprincess18
09-18-2009, 03:22 AM
I was so dreading this round and only three papers yikes

Ambowife Designs
09-18-2009, 03:46 AM
Ah yes, here is the round that will test your metal :)

This is where your style really comes out, your creativity and imagination and a few blood, sweat and tears.

Good Luck Ladies!! LOL.

I love being a spectator!!! :D

Mitsybelle
09-18-2009, 03:49 AM
Oh Wow ... they are not easy colors for me .... :eek::confused::eek:

Nevermind .... I'm not in this comp :D Best of luck ladies and give us your BEST this week!!! Oh and remember ..... breath :)

Veelana
09-18-2009, 04:15 AM
Awesome color palette! I'm so glad I'm still around for the No CU round!

ChristinaP
09-18-2009, 06:24 AM
Interesting colors..... :D brainstorming time! (does anyone watch Imagination Movers?)

Enchanted
09-18-2009, 06:42 AM
OMG!! I love the colors and theme!! i actually started another kit with close to the same colors! I just love fall colors! thanks Toiny! gonna have oodles of fun with this!

♥cheers♥

Mitsybelle
09-18-2009, 07:02 AM
Interesting colors..... :D brainstorming time! (does anyone watch Imagination Movers?)

ROFL .... my three year old :D

CuddleBeez
09-18-2009, 07:32 AM
I love fall colors! These are a bit brighter than I'm used to, but I love them. I have been sitting here with Photoshop open for the last three hours, still waiting for it to tell me what to do!

http://i434.photobucket.com/albums/qq67/cuddlebeez/CuddleBeez-Fall-Blinkie.gif (http://cuddlebeezscraps.blogspot.com)

http://i434.photobucket.com/albums/qq67/cuddlebeez/next-sassy-lady-blinkie.gif

hareraisers2
09-18-2009, 07:56 AM
I love the bright colors and fall is so much fun. Only 3 papers, wow that's going to be a challenge. Off to start thinking.

kimberkatt
09-18-2009, 08:05 AM
Interesting colors..... :D brainstorming time! (does anyone watch Imagination Movers?)

My kids LOVE that show!!! How can you not? A group of men singing and dancing.... :rolleyes: LOL! :p

They got nuttin' on The Wiggles, though! Those Aussie men are waaaayyyyy too cool! "Wake up Jeff.... Everybody's wigglin'" HAHAHAHAHAHAHA........ :D

kimberkatt
09-18-2009, 08:07 AM
I love fall colors! These are a bit brighter than I'm used to, but I love them. I have been sitting here with Photoshop open for the last three hours, still waiting for it to tell me what to do!

http://i434.photobucket.com/albums/qq67/cuddlebeez/CuddleBeez-Fall-Blinkie.gif (http://cuddlebeezscraps.blogspot.com)

http://i434.photobucket.com/albums/qq67/cuddlebeez/next-sassy-lady-blinkie.gif


Hey... when you get it to talk back to you, let me know! Mine must be the silent type! :p


These colors ROCK!!! I love bright & bold! Can't wait to see what you all come up with this round! I'm so excited!!! :D :D :D

LauraMarie
09-18-2009, 09:25 AM
Ok so I have drank Tequila Sunrise's in my day but not sure what kind of things are going to come forth. I do have some questions so off to post!

Court8133
09-18-2009, 11:32 AM
can't wait to get started! :D

Flower Scraps
09-18-2009, 12:12 PM
YEY - just got back and checking this out! So much fun! Can't wait to see how this all goes!

Amberpony
09-18-2009, 12:30 PM
LOL Just Went for a drive yestarday afternoon Drove all the way to the top of the Summit to look for signs of fall and pastries from my favorite bakery. Can you believe it Nothing!!! Even the Bakery went Out of Business LOL. Awh but we had our favorite Big Bad Burgers and the cheesy old Gas station /everything joint. LOL Brought back lots of found memories of fall so I have alkinds of iedas running through my head..... Must search my EHD for some pics to play with. I guess I have to open that 3-n-1 machine that came with my new computer and scan something LOL

Gotta be able to come up with something for The theme "Autumn Fest".

oniska
09-18-2009, 03:55 PM
love thes colors

Ambowife Designs
09-18-2009, 07:27 PM
YEY - just got back and checking this out! So much fun! Can't wait to see how this all goes!

Oh De Evelyn is just gorgeous, well done Mummy!! ;)
You look fabulous too Hun!!

Girls there's pics on Deanna's blog

Monika
09-18-2009, 07:35 PM
Round3 already??? :p
Can't wait to see what you all come up with using this palette! ;)

Mitsybelle
09-18-2009, 09:01 PM
YEY - just got back and checking this out! So much fun! Can't wait to see how this all goes!

Congratulations Deanna on the birth of your Daughter Evelyn ..... sooooo cute :D

SkrapperDigitals
09-18-2009, 10:17 PM
woohoo!! you can do it ladies!! these colors are bright and fun, and challenging too! we're cheering for you girls! have fun!:D:D:D:):)

Amberpony
09-19-2009, 12:46 AM
YEY - just got back and checking this out! So much fun! Can't wait to see how this all goes!

Congrats On both making it into round 3 and Having a Beautiful Baby and still Lookin Good. You are Amazing!

JennCkDesigns
09-19-2009, 09:43 AM
Mine is up! This color palette was a challenge for me, but I like how the mini came out. Thanks for the challenge!

http://www.stoneaccentsstudioforum.com/gallery/showphoto.php?photo=43033&limit=recent
http://www.stoneaccentsstudioforum.com/gallery/showphoto.php?photo=43032&cat=recent&limit=recent

knittinjen
09-19-2009, 10:56 PM
Ooh, this is the MOST GORGEOUS palette I have EVER SEEN! I LOVE IT! And I can't wait to snag all the highest-quality fabulous gorgeous freebies y'all make with it!!! And I may even make some stuff with it, even tho I'm out of the contest, because it is SOOOO GORGEOUS!!!!

Flower Scraps
09-19-2009, 11:05 PM
You're so sweet!

Congrats On both making it into round 3 and Having a Beautiful Baby and still Lookin Good. You are Amazing!

Lizard Dau Designs
09-20-2009, 03:09 AM
ooh i have it up now...whew that was a hard one...hope you guys like it!!...cheers liz

http://www.stoneaccentsstudioforum.com/gallery/data/984/lizarddaudesigns_autumnfest_preview.jpg

PamNana
09-20-2009, 08:53 AM
My Autumn Fest entry is HERE (http://www.stoneaccentsstudioforum.com/gallery/showphoto.php?photo=43078). This was fun. I had some oak tree leaves in my frame cluster for contrast, then realized they were brown so pulled them out. Good luck everyone!

Flower Scraps
09-20-2009, 01:04 PM
LOL - I had the HARDEST tme not adding brown here and there - felt strange to do a fall kit with no brown!!

Lizard Dau Designs
09-20-2009, 08:26 PM
when you overlay the yellow and orange over the darker red you do get a browny like colour as in one of my papers...lol..lol..lol.lol.cheers liz

Amberpony
09-22-2009, 12:08 AM
Got mine Finished and Loaded in the Gallery
I think I have had my fill of Extracting for a Couple Of Days :D

http://www.stoneaccentsstudioforum.com/gallery/showphoto.php?photo=43252

The Gallery is Full Of Great Mini's :D

Linda Renee
09-22-2009, 09:30 AM
I've downloaded everyone's but Lilli's Scraps. When I try to download, Box.net says she is out of bandwidth. May I suggest that it be put on a different file sharing site?

LilleyScrap
09-22-2009, 09:55 AM
Yep already done...
Guess my freebies are just too popular for box.net this month!:p

lbettis
09-22-2009, 09:57 AM
Nice job everyone. Can't wait to see what you do on Round#4.

kimberkatt
09-22-2009, 10:04 AM
That's the only bad thing about Box... if you get too popular, you can't use the free account anymore! :p

Mediafire is what I "sort of" switched to, and everything there is unlimited! Only problem over there are the ads & popups! :rolleyes:

Enchanted
09-22-2009, 10:28 AM
whew! just under the wire today!
as far as hosting goes.. i just bit the bullet and paid $.99 a month for hosting. no ads, no pop-ups and can store up to 5 gb of stuff! worth it too me ^_^

4 hrs till voting starts.. ugh!

ChristinaP
09-22-2009, 10:57 AM
:D now the waiting begins.....

Lizard Dau Designs
09-22-2009, 06:31 PM
ooh i think we all rock....what awesome designers we have here and those kits are just stand outs...we should be all extra proud of ourselves..it has been a difficult but fun task..i had a blast...thank you all for your lovely comments..i really do appreciate them all...cheers liz:D:D:D:D:D:D