Go Back   theStudio > Just for FUN! > General Chatter

General Chatter If you have something to say this would be the place to do it. Post anything you want here and if I get enough of a certain subject I will set up a forum for it, Thanks, Toiny

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 03-18-2011, 06:22 PM
Renee's Avatar
Renee Renee is offline
theStudio CT

Default PayPal

I like to have some information about PayPal. I'm thinking about getting an account there, but I really don't have any idea how PayPal works. I did visit their site, but find the information quite difficult. I also googled on PayPal problems and that didn't make me happy.
I'm Dutch and I still don't understand if I have to pay extra costs when I use the PayPal account in a shop in a foreign country.
So if you can please give me some info and share your experience with PayPal I would really appreciate that.
Thanks
Jeannette (Renee)

Creative for
The Studio, Feli Designs, Berna Datema, Joelle Designs, Crowabout StudioB, Marta van Eck, Studio Manu, Rucola Designs, Pinklotty Designs

Reply With Quote
Old 03-18-2011, 06:46 PM
Toiny's Avatar
Toiny Toiny is offline
theStudio Owner

Default Re: PayPal

Hey Renee... I have both an American account and a German account. Let me take a closer look at both of them and see if I can answer your questions.

What problems specifically are you worried about? I've run into quite a few, so I think I might have some good answers for you. Some are purely from a store owner perspective though, so specific questions would be good. Nederlandse vragen is ook okay hoor!

Liefs,

Toiny

my email
Reply With Quote
Old 03-19-2011, 05:11 AM
Renee's Avatar
Renee Renee is offline
theStudio CT

Ik hoor veel van mensen dat ze hun rekening aan PayPal koppelen. Dat is handiger zegt men. Ik lees echter dat PayPal geld kan blokkeren als ze denken dat er iets niet klopt.
Is het dan wel verstandig om je rekening aan PayPal te koppelen?
Kan PayPal dan ook bij je gewone bankrekening komen?

Als wat ik lees klopt dan blijkt PayPal niet altijd goede redenen te hebben om geld te blokkeren en zijn ze vrij moeilijk als er eens iets niet klopt.

Ook snap ik niet helemaal wat nu de kosten zijn als je iets betaald bij een buitenlandse shop. Komt hier nu wel of niet wat extra's overheen?

Als ik dit doe dan wil ik gewoon zo'n privé account, ik ben niet van plan grote dingen te kopen of zo, maar soms zijn er van die dingen die alleen met PayPal kunnen.
Zo kan ik nu bijvoorbeeld een gratis fotoboek bestellen, ik hoef dan alleen de verzendkosten te betalen, maar dat kan alleen via PayPal.
Alleen wil ik natuurlijk geen risico lopen, althans niet meer dan normaal.

Ik had mij voorgesteld dat je zo'n account neemt en dat je daar bijvoorbeeld 20 euro op stort. Van dat geld kun je dan dingen betalen en is het op dan kun je gewoon niets kopen. Lijkt me vrij eenvoudig, maar als ik dan ga lezen op hun site en lees dat ze ook bij je gewone rekening kunnen komen dan vind ik dat een beetje eng.

Er zijn echter wel veel meer klachten van mensen die verkopen dan van mensen die gewoon kleine dingetjes kopen.

Ik vind dit soort dingen altijd een beetje eng hoor, het heeft ook een hele tijd geduurd voordat ik met internet bankieren ben begonnen. Het internet is leuk, maar soms.....

In elk geval vast bedankt voor je info!

Groetjes Jeannette

p.s. Kom je volgende week zondag ook naar het digi event?

Creative for
The Studio, Feli Designs, Berna Datema, Joelle Designs, Crowabout StudioB, Marta van Eck, Studio Manu, Rucola Designs, Pinklotty Designs

Reply With Quote
Old 03-19-2011, 08:08 AM
Toiny's Avatar
Toiny Toiny is offline
theStudio Owner

Hoi Jeanette,

Ook eerst, als jij koopt, dat betaalt de winkel alle extra's bij paypal. Alleen verkopers betalen extra kosten. Je kan geld op paypal storten. En dat is een goede manier om te "budgeten" hoeveel je aan digiscrappen uitgeeft.

Als er een probleem is dan zet Paypal een "freeze" op alleen je paypal account. Niet op je bank rekening. Het is mij een keer gebeurte en binnen 3 dagen was alles gefixte. Het was kort naar onze verhuizing naar Duitseland en Paypal wou weten of ik dat wel echt was. Lastig, maar wel rustgevend.

Ik stuur je nog even een privee berichtje over volgenden week.

Liefs,

T

my email
Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules